Menu Podmiotowe
Zadania Wydziału Organizacji i Kadr
Do zadań Wydziału Organizacji i Kadr należy:
W zakresie obsługi Rady i Zarządu Powiatu:
-
prowadzenie spraw związanych z wyborami do Rady Powiatu,
-
wykonywanie czynności związanych z przygotowaniem sesji Rady Powiatu, a w szczególności przygotowywanie materiałów na sesję, w tym projektów uchwał Rady, przedstawianie ich Zarządowi, właściwym komisjom i rozsyłanie tych materiałów radnym,
-
sporządzanie protokołów z sesji Rady,
-
przesyłanie podjętych uchwał właściwym organom nadzoru,
-
prowadzenie ewidencji uchwał Rady,
-
przygotowywanie odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych i prowadzenie ewidencji interpelacji i zapytań radnych,
-
obsługa kancelaryjno – biurowa Rady Powiatu i komisji Rady,
-
organizowanie i obsługa dyżuru Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady, prowadzenie rejestru skarg i wniosków obywateli oraz podejmowania działań dla ich rozpatrzenia,
-
organizowanie posiedzeń Zarządu oraz zapewnienie obsługi techniczno – biurowej Zarządu,
-
przygotowywanie projektów uchwał Zarządu Powiatu,
-
prowadzenie ewidencji uchwał Zarządu,
-
kontrola wykonania innych postanowień Zarządu,
-
przekazywanie uchwał, decyzji i ustaleń Zarządu do realizacji.
W zakresie spraw kadrowych:
-
prowadzenie spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu,
-
organizowanie konkursów na stanowiska kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu we współpracy z merytorycznymi Wydziałami,
-
organizowanie prac związanych z dokonywaniem okresowych przeglądów kadrowych i ocen kwalifikacyjnych pracowników,
-
prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem, kształceniem i doskonaleniem zawodowym pracowników,
-
prowadzenie i załatwianie spraw rentowych i emerytalnych pracowników oraz związanych z przyznawaniem odznaczeń państwowych, odznak resortowych, wyróżnień i nagród,
-
obsługa komisji dyscyplinarnych,
-
prowadzenie spraw płacowych, w tym nagród jubileuszowych oraz dodatków służbowych, stażowych i innych,
-
kontrola dyscypliny pracy w Starostwie,
-
organizowanie prac subsydiowanych prowadzonych w Starostwie,
-
prowadzenie spraw dotyczących praktyk studenckich i uczniowskich,
-
prowadzenie spraw związanych z wyrażaniem zgody na wykonywanie pracy dodatkowej,
-
opracowywanie i bieżąca aktualizacja regulaminu pracy,
-
współpraca ze związkami zawodowymi działającymi w Starostwie.
W zakresie spraw organizacyjnych:
-
prowadzenie spraw związanych z organizacją i funkcjonowaniem Starostwa Powiatowego i jednostek organizacyjnych Powiatu nie posiadających wyodrębnionych służb administracyjnych,
-
inicjowanie i wdrażanie usprawnień w organizacji pracy Starostwa,
-
zapewnienie należytej organizacji przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków oraz listów obywateli kierowanych do Starosty, w tym:
-
prowadzenie zbiorczej ewidencji oraz kontrolowanie terminowego ich załatwiania w poszczególnych Wydziałach,
-
kontrolowanie trybu i sposobu rozpatrywania i załatwiania skarg,
-
sporządzanie zbiorczych sprawozdań i informacji w sprawach skarg i wniosków.
-
przygotowywanie projektów upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Starosty, w tym do wydawania decyzji administracyjnych dla pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu i prowadzenie rejestru tych upoważnień,
-
organizowanie zadań związanych z nadawaniem przez Radę i Zarząd aktów regulujących organizację i funkcjonowanie jednostek organizacyjnych Powiatu,
-
przygotowywanie projektów porozumień zawieranych z organami administracji rządowej, samorządowej i innymi jednostkami organizacyjnymi oraz prowadzenie rejestru tych porozumień,
-
prowadzenie rejestru umów, których Powiat jest stroną,
-
prowadzenia rejestru aktów wewnętrznych,
-
nadzorowanie przestrzegania przepisów instrukcji kancelaryjnej,
-
wykonywanie kontroli wewnętrznej oraz nadzór nad wdrażaniem wniosków i zaleceń pokontrolnych,
-
prowadzenie rejestru przeprowadzonych kontroli,
-
kontrola wykonania zaleceń pokontrolnych,
-
przedstawianie Staroście istotnych nieprawidłowości i uchybień dotyczących pracy Wydziałów stwierdzonych w trakcie przeprowadzonych kontroli oraz informacji o wykorzystaniu materiałów pokontrolnych przez Wydziały i inne jednostki organizacyjne,
-
koordynowanie działalności strony Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa,
-
prowadzenie obsługi Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
-
organizowanie nieodpłatnej pomocy prawnej i poradnictwa obywatelskiego na obszarze powiatu rzeszowskiego,
-
przygotowanie i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej.
W zakresie spraw administracyjno – gospodarczych:
-
prowadzenie sekretariatu Starosty,
-
prowadzenie kancelarii ogólnej i Biura Obsługi Klienta – Punktu Informacyjnego,
-
administrowanie lokalami Starostwa,
-
organizowanie zabezpieczenia mienia i budynku,
-
zapewnienie czystości w pomieszczeniach budynku Starostwa,
-
organizacja zaopatrzenia materiałowo – technicznego,
-
prenumerata czasopism dla potrzeb Starostwa,
-
gospodarka pieczęciami i tablicami urzędowymi,
-
gospodarowanie środkami trwałymi i wyposażeniem Starostwa, prowadzenie ewidencji inwentarza i jego likwidacja,
-
przygotowywanie projektów umów w zakresie spraw administracyjno-gospodarczych,
-
prowadzenie napraw i obsługa techniczna Starostwa,
-
obsługa transportowa Starostwa,
-
prowadzenie spraw związanych z BHP i ochroną przeciwpożarową,
-
wykonywanie czynności usługowych związanych z funkcjami reprezentacyjnymi,
-
prowadzenie archiwum zakładowego,
-
prowadzenie biblioteki zakładowej,
-
gospodarowanie mieniem Powiatu z wyłączeniem gospodarki nieruchomościami.
W zakresie zadań Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych:
-
opracowanie i prowadzenie wykazu dokumentów niejawnych, a także wykazu stanowisk i prac zleconych oraz osób dopuszczonych do pracy na stanowisku, z którym wiąże się dostęp do informacji niejawnych,
-
opracowanie planu ochrony informacji niejawnych,
-
opracowanie planu postępowania z materiałami zawierającymi informacje niejawne,
-
prowadzenie postępowań sprawdzających i wydawanie poświadczeń bezpieczeństwa osobowego,
-
przeprowadzanie szkoleń pracowników z zakresu ochrony informacji niejawnych,
-
kontrola ochrony informacji niejawnych,
-
opracowanie sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli „poufne”,
-
opracowanie instrukcji dotyczącej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone”,
-
opracowanie dokumentacji określającej poziom zagrożeń dotyczących nieuprawnionego dostępu do informacji niejawnych lub ich utraty,
-
opracowanie szczegółowego planu postępowania z materiałami niejawnymi w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego,
-
współpraca ze służbami ochrony państwa w zakresie realizacji swych zadań,
-
prowadzenie kancelarii tajnej.
Podmiot publikujący: | Wydział Organizacji i Kadr | |
Wytworzył: | Jacek Doroba | 2011-05-17 |
Opublikował w BIP: | Administrator BIP | 2011-05-17 09:56:00 |
Modyfikował: | Semira Kaniuczak | 2019-09-24 13:30:45 |
Liczba wyświetleń: | 4568 |
Data aktualizacji | Nazwa operacji | Zaktualizował | Podgląd | Porównaj |
---|---|---|---|---|
2019-09-24 13:30:45 |
|
Semira Kaniuczak | Szukaj | |
2019-09-24 12:45:53 |
|
Semira Kaniuczak | Szukaj | |
2019-01-22 12:58:50 |
|
Iwona Zawadzka | Szukaj | |
2019-01-22 12:57:56 |
|
Iwona Zawadzka | Szukaj | |
2019-01-22 12:47:24 |
|
Iwona Zawadzka | Szukaj | |
2019-01-22 12:46:24 |
|
Iwona Zawadzka | Szukaj | |
2019-01-22 12:45:27 |
|
Iwona Zawadzka | Szukaj | |
2018-12-12 09:55:15 |
|
Marek Zięba | Szukaj | |
2011-05-17 10:01:21 |
|
Administrator BIP | Szukaj | |
2011-05-17 09:56:55 | Utworzono treść | Administrator BIP | Szukaj | |
Porównaj |