Menu Podmiotowe
Zadania Wydziału Geodezji
Do zadań Wydział Wydziału:
1. Wydziałem Geodezji kieruje Dyrektor Wydziału - Geodeta Powiatowy, który nadzoruje jednocześnie pracę Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
w Rzeszowie.
2. Do zadań Wydziału należy:
-
prowadzenie postępowania administracyjnego w zakresie zezwolenia na wyłączenie z produkcji użytków rolnych,
-
określanie wysokości należności i opłat rocznych dla osób, które uzyskały zezwolenie na wyłączenie z produkcji rolnej,
-
nakładanie obowiązku zdjęcia i wykorzystania na cele poprawy wartości użytkowej gruntów próchniczej warstwy gleby oraz torfowisk,
-
wydawanie decyzji nakazujących właścicielowi zalesienie, zadrzewienie bądź zakrzewienie gruntów lub założenie na nich trwałych użytków zielonych oraz decyzji przyznających właścicielowi odszkodowanie ze środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych za szkody wynikające z wykonania tego nakazu,
-
prowadzenie sprawozdawczości w zakresie:
-
obszaru gruntów wyłączonych,
-
ustalonych należności, opłat rocznych i innych oraz dochodów Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych,
-
wielkości obszarów i położenia gruntów zdewastowanych i zdegradowanych podlegających rekultywacji i zagospodarowaniu,
-
wyników rekultywacji i zagospodarowania gruntów,
-
istniejących zasobów i eksploatacji złóż torfów,
-
opiniowanie zmian w miejscowych planach ogólnego zagospodarowania przestrzennego gmin w zakresie przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze oraz kierunków zagospodarowania przestrzennego,
-
wydawanie decyzji klasyfikacyjnych o zmianie użytku rolnego na leśny,
-
prowadzenie postępowania o zmianę gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
-
prowadzenie rejestru map gleb pochodzenia organicznego.
-
uzgadnianie decyzji o warunkach zabudowy w sprawach ochrony gruntów rolnych,
-
ustalanie, które nieruchomości stanowią wspólnotę gruntową bądź mienie gminne, ustalanie wykazu osób uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej oraz wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie,
-
przenoszenie własności działki pod budynkami na rzecz właścicieli tych budynków, ustalanie wielkości działki,
-
przenoszenie własności działek dożywotniego użytkowania przejętych na Skarb Państwa na rzecz osób uprawnionych a po ich śmierci na rzecz ich zstępnych oraz działek zabudowanych budynkami przejętych na Skarbu Państwa wraz z tymi budynkami na rzecz osób uprawnionych, a po ich śmierci na rzecz ich zstępnych,
-
regulowanie stanu prawnego nieruchomości Skarbu Państwa,
-
prowadzenie postępowań scaleniowych i wymiennych na podstawie ustawy o scalaniu i wymianie gruntów,
-
składanie wniosków do sądu o ujawnienie nowego stanu posiadania po pracach scaleniowych i wymiennych.
Podmiot publikujący: | Starostwo Powiatowe w Rzeszowie | |
Wytworzył: | Wiesław Rzym | 2020-03-06 |
Opublikował w BIP: | Iwona Zawadzka | 2020-03-06 11:30:00 |
Modyfikował: | Iwona Zawadzka | 2020-03-06 11:37:47 |
Liczba wyświetleń: | 3706 |