Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta
Data publikacji: 2019-01-16 13:44:00
Zasady funkcjonowania Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Rzeszowie
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Rzeszowie: Jacek Świder
Powiatowy Rzecznik Konsumentów działa wyłącznie na rzecz mieszkańców powiatu rzeszowskiego.
Osoby mieszkające poza powiatem rzeszowskim (uwaga: także z miasta Rzeszowa) powinny zwrócić się
o pomoc do rzecznika konsumentów w swoim mieście lub powiecie. Dane rzeczników konsumentów na
terenie kraju można znaleźć na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/rzecznicy
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Rzeszowie działa wyłącznie w sprawach konsumenckich, tj. w sprawach dotyczących zawierania i wykonywania umów cywilnoprawnych pomiędzy
konsumentem a przedsiębiorcą.
Zgodnie z art 221 kodeksu cywilnego za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności
prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Zgodnie z art. 431 k.c. przedsiębiorcą jest osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna,
prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
Do katalogu spraw konsumenckich należą: te dotyczące:
- umów sprzedaży konsumenckiej,
- umów o świadczenie usług:
- telekomunikacyjnych;
- bankowych;
- organizacji imprez turystycznych;
- przewozowych;
- pocztowych;
- energetycznych;
- związanych z obrotem nieruchomościami;
- edukacyjnych
- przez „fachowców”, tj. prowadzących różnego rodzaju serwisy, w tym m.in.: naprawcze, remontowe, wykończeniowe, a także wykonujących rzeczy na zamówienie
"Powiatowy rzecznik konsumentów w Rzeszowie nie zajmuje się sprawami egzekucji komorniczej prowadzonej przeciwko konsumentom. "
Rzecznik udziela konsumentom porad prawnych w swojej siedzibie po uprzednim
umówieniu telefonicznym, mailowym lub osobistym, w następujących dniach i
godzinach:
- wtorki – od 09:00 do 12:00
- środy – od 09:00 do 13:00
- czwartki - od 09:00 do 12:00
Siedziba Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Rzeszowie znajduje się przy ul. Grunwaldzkiej 15
w Rzeszowie, IV piętro pokój 435,
Kontakt: 17 23 00 780 wtorki, środy, czwartki w godzinach od 9 do 15
E-mail: rzecznik.konsumentow@powiat.rzeszow.pl
Katalog spraw, którymi rzecznik konsumentów nie może się zajmować:
- w sporach z organami administracji publicznej;
- roszczeń wzajemnych przedsiębiorców;
- dotyczących prawa pracy;
- ochrony dóbr osobistych;
- ochrony praw pacjentów NFZ;
- ochrony praw ubezpieczonych;
- ochrony praw członków spółdzielni mieszkaniowych;
- ochrony danych osobowych;
Konsumenckie porady prawne można uzyskać korzystając z infolinii konsumenckiej:
801 440 220 lub 22 290 89 16, infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godzinach
od 8:00 - 18:00 (opłata wg taryfy operatora)
Bezpłatnych porad prawnych dla mieszkańców powiatu rzeszowskiego w 2019 roku udziela także
Oddział Federacji Konsumentów w Rzeszowie przy ulicy Jagiellońskiej 4 - tel. 17 852 28 27 E:mail:
rzeszow@federacja-konsumentow.org.pl
Porady udzielane są w następujących dniach i godzinach:
- wtorek od 12:00 do 16:00
- środa od 11:00 do 17:00
- czwartek od 09:00 do 14:00
Poza ww. terminami porady przez Federację Konsumentów udzielane są odpłatnie
Podmiot publikujący: | Wydział Organizacji i Kadr | |
Wytworzył: | Jacek Doroba | 2019-01-16 |
Opublikował w BIP: | Iwona Zawadzka | 2019-01-16 13:44:00 |
Liczba wyświetleń: | 3770 |
Wygenerowano: 2023-12-08 19:41:40